Használtautó vásárlás után
Amennyiben már megkötetett a gépjármű adás-vétele, azonban kimaradt a fontos
lépés, még pedig a vásárlás megelőző alapos állapotfelmérés, még nincs minden
veszve! Az utólagos tetőtől talpig történő átvizsgálás is jobb, mint a semmi.
Természetesen ekkor kiderülhet, hogy óriási a baj, viszont ha ez sem történik
meg, akkor a jónak tűnő vétel veszélyes, sőt végzetes is lehet.
Vaktában vásároltál használt autót?
Sajnos ez manapság is gyakran előfordul, még annak ellenére is,
hogy hazánkban rengeteg helyen hangsúlyozzák, hogy csak úgy szabad megejteni a
vásárlást, ha tökéletesen tisztában vagyunk a kiszemelt gépjármű aktuális
állapotával. Rengeteg adat elérhető és lekérhető az internet segítségével,
szinte bármely gépjármű szerviz vállal ilyen vizsgálatot.
Amennyiben nem tudjuk mit is vettünk valójában
Kezdjük az alapvető dolgokkal. Amennyiben nincs tudomásunk arról, hogy mikor
lett utoljára motorolaj cserélve, ezt a tételt már fel is írhatjuk a listánkra.
Természetesen ehhez jön még a motorolaj szűrő és a levegőszűrő is. Benzines
autók esetében érdemes megnézni a gyújtó gyertyákat is, amennyiben láthatóan
kiszolgálták az idejüket, mindenképp cserélni szükséges őket.
Dízel üzemű gépjárművek esetében pedig a gázolajszűrő is nagy figyelmet
érdemel, ugyanis ezek az autók kifejezetten érzékenyek a különböző
szennyeződésekre.
Futómű, fék és abroncsok
A motorolajnál is fontosabb a fékek állapota. Sokan hajlamosak
megfeledkezni a fékek állapotáról, nem hiába az utakon futó autók jelentős
részénél akadnak hiányosságok. Amennyiben a tárcsát cserélni szükséges és szét
lett szedve a fékrendszer, akkor nem szabad sajnálni az anyagi erőforrást a
fékbetétekre sem. Szintén nem szabad el hanyagolni a fékfolyadék állapotát sem,
melyet két évente érdemes cseréltetni.
A folyadékoknál maradva, a hűtőfolyadék, valamit téli vásárlás esetén a
fagyállóra kell nagy figyelmet fordítani. Amennyiben pedig automata váltós
gépjárműre esett a választásod, akkor a hajtóműolaj cseréjének kérdését
mindenképp gondold át. Amennyiben pedig ezt mind elvégezted, ellenőrzésre
került, akkor jöhet a futómű, főleg hogy ha érezhetően elhúz bármely irányba
menet közben.
A gumiabroncsok állapotának megállapításához pedig nem szükséges autószerelő
végzettség, amennyiben öreg, töredezett, repedezett akkor bizony eljárt
felettük az idő, nem szabad rajtuk spórolni.
Mi legyen a vezérléssel?
Nem véletlenül hagytuk legutoljára a vezérlést. A gépjármű ezen
része rendelkezik az egyik leghosszabb élettartammal, mely akár 6-7 év is
lehet, sőt egyes gyártók elő sem írják a cseréjét, azonban ha bekövetkezik a
baj, ez lesz a legnagyobb tétel is, melynek következménye akár gazdasági
totálkár is lehet. A legjobb eset az, amikor bizonyítható és igazolható hogy
mikor történt meg a cseréje, azonban ha ez nem lehetséges, akkor érdemes
elgondolkozni a cserén. Így viszont a használt autó vásárlás biztosan nem lesz
rémálom!