info@lanzs.hu +36 70 433 7993
2022-04-19

A műszaki vizsga buktatói

A műszaki vizsga

 

Ha közeleg a műszaki vizsga, ez a blog bejegyzésünk Önnek szól!
Ami garantáltan bukást eredményez:

Hála az egységes szabályzásnak az Európai Unió területén, amennyiben új gépjárművet vásároltunk, akkor az első négy évben nem kell aggódnunk, nincs klasszikus műszaki vizsga. Ezután viszont kettő évente meg kell mutatnunk, hogy gépjárművünk alkalmas a közlekedésben való részvételre.
Lássuk, melyek azok a hibák, amelyekkel mindenhol megbukik, meg kellene buknia az adott autónak.


Kis Karácsony, nagy karácsony a műszerfalon

Alapszabály, hogy a gépjárműben lévő rendszerek melyek gyári tartozékai az autónak, működniük is kell. Ezeknek a rendszereknek a működéséről, szinte minden esetben tájékoztat is az autó a különböző visszajelző lámpák segítségével. Amennyiben valahol hiba, működési zavar lép fel, annak látható jele is lesz a műszerfalon, legyen az a légzsák, vagy a három betűs rendszerek bármelyike.  Ilyen esetben szinte borítékolható a sikertelen vizsga.

Ugyanez igaz a fékrendszerre is. Itt eleve kopó-fogyó alkatrészről beszélünk, csak idő kérdése, amikor a féktárcsa, fékbetét már nem tudja ellátni a feladatát. A fékrendszer hatásossága és a fékerő eloszlása szintén egy sarkalatos pont. Senki sem szeretné, hogy olyan autó menjen mögötte, vagy körülötte a forgalomban, amely vagy megtud állni, vagy nem.

A futómű és annak elemei szintén ki vannak téve az idő vas fogának. Minden átlag autó tartalmaz oldalanként legalább 5-6 olyan fém alkatrészt, melyek rugalmas anyagú csillapító elemmel vannak ellátva. Ezek a szilentek. Szerves anyagok, idővel veszítenek rugalmasságukból, elöregszenek. Ennek eredménye pedig a lógó futómű lesz, mely így nem képes a tökéletes kapcsolat biztosítására. Itt meg kell még említeni az abroncsok állapotát. Sérült, felpúposodott, elkopott abronccsal ne is a vizsgaállomás felé vegyük az irányt, mert a bukás garantált.

A világítás esetén a látni és látszani elvet már mindenki kívülről fújja. Legalábbis elvileg. A tapasztalat azonban az, hogy főleg az idősebb autók esetén számos hiba fordulhat elő, melyet zárlatos áramkörök képesek okozni. Szintén bukás.

A szélvédőn sosem jó előjel a látómezőbe egyértelműen beleeső sérülés. Természetesen a szélvédőmosó rendszer, és ha van, akkor a lámpamosónak is működnie kell.

A karosszéria esetén el kell fogadni, hogy amíg vas és fém található az autóban, addig rozsda is lesz előbb-utóbb. A jelentősebb javítatlan sérülések újbóli vizsgát vonnak maguk után.

És mi a helyzet ha nem működik a kürt? Egyszerű Ha nincs duda, nincs sikeres vizsga sem!


Keresse bármely prémium, márka független gépjármű szervizünket az országban már 4 helyen, ahol magas színvonalú szolgáltatásokkal állunk az Ön rendelkezésére!