A műszaki vizsga
Ha
közeleg a műszaki vizsga, ez a blog bejegyzésünk Önnek szól!
Ami
garantáltan bukást eredményez:
Hála az egységes szabályzásnak az Európai Unió területén, amennyiben új
gépjárművet vásároltunk, akkor az első négy évben nem kell aggódnunk, nincs
klasszikus műszaki vizsga. Ezután viszont kettő évente meg kell mutatnunk, hogy
gépjárművünk alkalmas a közlekedésben való részvételre.
Lássuk, melyek azok a hibák, amelyekkel mindenhol megbukik, meg kellene buknia
az adott autónak.
Kis
Karácsony, nagy karácsony a műszerfalon
Alapszabály, hogy a gépjárműben lévő rendszerek melyek gyári tartozékai az
autónak, működniük is kell. Ezeknek a rendszereknek a működéséről, szinte
minden esetben tájékoztat is az autó a különböző visszajelző lámpák
segítségével. Amennyiben valahol hiba, működési zavar lép fel, annak látható
jele is lesz a műszerfalon, legyen az a légzsák, vagy a három betűs rendszerek
bármelyike. Ilyen esetben szinte
borítékolható a sikertelen vizsga.
Ugyanez igaz a fékrendszerre is. Itt eleve kopó-fogyó alkatrészről beszélünk,
csak idő kérdése, amikor a féktárcsa, fékbetét már nem tudja ellátni a
feladatát. A fékrendszer hatásossága és a fékerő eloszlása szintén egy
sarkalatos pont. Senki sem szeretné, hogy olyan autó menjen mögötte, vagy
körülötte a forgalomban, amely vagy megtud állni, vagy nem.
A futómű
és annak elemei szintén ki vannak téve az idő vas fogának. Minden átlag autó
tartalmaz oldalanként legalább 5-6 olyan fém alkatrészt, melyek rugalmas anyagú
csillapító elemmel vannak ellátva. Ezek a szilentek. Szerves anyagok, idővel
veszítenek rugalmasságukból, elöregszenek. Ennek eredménye pedig a lógó futómű
lesz, mely így nem képes a tökéletes kapcsolat biztosítására. Itt meg kell még
említeni az abroncsok állapotát. Sérült, felpúposodott, elkopott abronccsal ne
is a vizsgaállomás felé vegyük az irányt, mert a bukás garantált.
A világítás
esetén a látni és látszani elvet már mindenki kívülről fújja. Legalábbis
elvileg. A tapasztalat azonban az, hogy főleg az idősebb autók esetén számos
hiba fordulhat elő, melyet zárlatos áramkörök képesek okozni. Szintén bukás.
A
szélvédőn sosem jó előjel a látómezőbe egyértelműen beleeső sérülés.
Természetesen a szélvédőmosó rendszer, és ha van, akkor a lámpamosónak is
működnie kell.
A karosszéria
esetén el kell fogadni, hogy amíg vas és fém található az autóban, addig rozsda
is lesz előbb-utóbb. A jelentősebb javítatlan sérülések újbóli vizsgát vonnak
maguk után.
És mi a helyzet ha nem működik a kürt? Egyszerű Ha nincs duda, nincs
sikeres vizsga sem!
Keresse
bármely prémium, márka független gépjármű szervizünket az országban már 4 helyen, ahol magas színvonalú
szolgáltatásokkal állunk az Ön rendelkezésére!